Czy skuteczne są filmy sprzedażowe?

Jest to ważne pytanie, które, w konsekwencji, wpłynie na decyzję, czy w ogóle, produkować tego typu przekazy sprzedażowe. Ich skuteczność musi i jest priorytetem. A jak to wygląda w praktyce?

Jaka jest skuteczność filmów sprzedażowych?
Czy detale są ważne w materiałach wideo?
Jaka jest rola grupy docelowej w sprzedaży?
Jak Internet korzysta z klipów sprzedażowych?
Czy wiesz, że każdy przed zakupem dotyka instynktownie produktu?

Przede wszystkim – nie szkodzić

W zasadzie, na pytanie zawarte w tytule, można by odpowiedzieć jednym słowem: tak. Jednak sprawa warta jest dokładniejszej analizy. Nie łudźmy się, że wszystkie klipy sprzedażowe są skuteczne. Niektóre z nich, niestety, mogą wręcz zniechęcać do zakupu. Jak, zatem, ustrzec się takiej negatywnej sytuacji? Przede wszystkim, trzeba poświęcić dużo czasu na odpowiednie przygotowanie materiału wideo.

Materiał sprzedażowy powinien być krótki, ale wypełniony pozytywnym przekazem i powinien zawierać coś, co odróżni nas od konkurencji.

Forma i treść

Podstawą jest określenie naszej grupy docelowej. To ona będzie implikowała formę i treść naszego przekazu filmowego. Klient, przed zakupem, chce się dokładnie przyjrzeć produktowi. Materiał wideo jest w stanie to umożliwić. Jeśli nasza grupa docelowa jest młoda, ujęcia i montaż będą szybsze, ale zawsze warto pokazywać detale i możliwości produktu, jego zalety i korzyści z zakupu. Osoby starsze, natomiast, wolą spokojniejszy przekaz.

Obecnie marketing w Internecie nie może obyć się bez filmu sprzedażowego.