Filmy firmowe jako sposób budowania wizerunku

Coraz powszechniejszym sposobem komunikowania z potencjalnymi klientami stały się materiały wideo umieszczane na stronach firmowych albo w serwisach typu YouTube.

Dlaczego wizerunek jest ważny w funkcjonowaniu firmy?
Czy film firmowy pomaga w nawiązywaniu kontaktów biznesowych?
Jak utożsamić klienta z daną firmą?
Jaki przekaz powinien zawierać wideofilm biznesowy?
Czy wiesz, że klienci chętniej kupują produkty, z którymi się utożsamiają albo utożsamiają się z produkująca je firmą?

Nie tylko aspekt informacyjny

Tego typu klipy mogą informować o najważniejszych wydarzeniach związanych z funkcjonowaniem danej firmy oraz o specyfice, filozofii i sposobie działania przedsiębiorstwa. Oprócz strony informacyjnej takich materiałów, ważnym aspektem będzie siła reklamowa i wizerunkowa tego typu przekazów.

Krótkie wideo firmowe to okazja, żeby pokazać przedsiębiorstwo od środka, by pokazać ludzi.

Pozytywny przekaz

Klipy firmowe, pokazując sposób działania danego przedsiębiorstwa, jednocześnie tworzą odpowiedni wizerunek. Jeśli podkreśli się np. działania zawiązane z unowocześnieniem produkcji i ograniczeniem zanieczyszczeń, stworzy się obraz firmy proekologicznej. Analogie na innych polach działania są takie same. Klient chętnie utożsamia się z pozytywnym wizerunkiem, co jest pierwszym krokiem do przywiązania go do danej marki.

Materiały firmowe mogą być również skierowane do potencjalnych partnerów biznesowych i pełnić rolę swego rodzaju prospektu.