Filmy korporacyjne jako element strategii wizerunkowej

Nie od dziś wiadomo, że jak cię widzą, tak cię piszą. Dlatego firmy poświęcają wiele czasu i pieniędzy na budowanie własnego, pozytywnego wizerunku. Ze skutecznością takich działań bywa, jednak, różnie.

Jaki jest cel filmu biznesowego?
Jak znaleźć dobrego producenta filmów?
Co chcemy osiągnąć poprzez kino korporacyjne?
Czy filmy promujące przedsiębiorstwa mają przyszłość?
Czy wiesz, że według badań, 90% polskich internautów chętniej zapoznaje się z przekazem wizualnym niż tekstowym?

Kosztowne potknięcia

Niestety, Internet zna wiele przykładów negatywnego oddziaływania firmowych materiałów wideo. Nieumiejętna realizacja takich filmów lub brak odpowiedniej koncepcji, zamiast promować przedsiębiorstwo, może je ośmieszyć. Jest to najczęściej konsekwencją współpracy z pseudoproducentami, którzy nie mają pojęcia o tego typu projektach. Jak, zatem, zrealizować skuteczny wideofilm firmowy?

Jeśli już zdecydujemy się na wynajęcie zawodowych aktorów, obsadźmy ich w roli narratorów, a nie pracowników.

Od koncepcji do realizacji

Najpierw trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, co chcemy osiągnąć, realizując nasz film i do kogo skierujemy taki ruchomy obraz korporacyjny. Gdy już poznamy odpowiedź na powyższe pytania, należy przygotować odpowiedni brief, na podstawie którego musi rozpocząć pracę firma produkcyjna. To ona powinna przygotować scenariusz i całą koncepcję projektu. Ważne, by na bieżąco nadzorować produkcję. Gdy nie dopilnujemy szczegółów, możemy potem przeżyć rozczarowanie.

Wiarygodność to bardzo ważna kwestia przy tego typu produkcji. Widz łatwo wyczuwa fałsz.